VERHAALLIJN: Een verlaten landweg, een das is aan het wroeten aan de rand van de berm. Een kleine oranje Honda Z-600 raast met een rotsnelheid over de weg in een fractie is de das niet meer. De bestuurder Lily (Cathryn Harrison) is een jonge vrouw, ze stopt, stapt uit de wagen en bekijkt met een apathisch blik naar haar slachtoffer. Ze zet haar reis verder tot ze moet stoppen aan een militaire wegversperring, ze kijkt van op een afstand toe terwijl de militairen een aantal vrouwelijke gevangenen executeren. Een van de soldaten nadert haar auto, in paniek scheurt ze weg. Het vuursalvo dat daarop volgt verbrijzelen het ruiten van haar Honda. Lily raakt in paniek van de weg af maar zet haar rit verder door de velden. Daar komt ze terecht tussen een kudde schapen, die zich rond een boom verzameld hebben waar hun herder zich heeft opgehangen. Later komt ze een groep vrouwen tegen in militaire uitrusting die een jonge man martelen. Uiteindelijk moet ze toch de Honda Z-600 verlaten en te voet verder vluchten... ze legt haar neer op het gras en valt in slaap op het weiland, waar ze de bloemen onder haar hoort huilen van pijn.
Tijdens haar verdere vlucht heeft ze nog enkele surrealistische ontmoetingen met o.a. een zwijgzame ruiter, een eenhoorn en een groep naakte kinderen die een varken achterna hollen. Uiteindelijk arriveert ze aan afgelegen en op het eerste zicht een verlaten huis aan. Ze gaat voorzichtig naar binnen. Er zijn veel tekenen dat de plaats bewoond is: een brandend vuur, voedsel dat op het fornuis kookt, enz. Een groot glas melk midden op de keukentafel? Een indicatief van "Drink Me! Eet mij!" tafereel. Lily moet moeite doen om bij het glas te komen alsof ze te klein is. Aan de andere kant van de tafel staat een kinderstoel met een varkensbig, schijnbaar knorrend uit protest tegen de melkdief. Plots geluid van een piano uit een andere kamer van het huis, Lily gaat op zoek naar de herkomst van het geluid die eens aangekomen in de salon, eigenlijk niets meer blijkt te zijn dan een kat die op de toetsen loopt.
Opnieuw hoort ze vreemde geluiden, ze verkent het huis verder en vindt in één van de slaapkamers een bedlegerige oude vrouw (Therese Giehse) die met een rat spreekt in een vreemde mix van Germaans en Latijns klinkende talen. Bij het zien van Lily loopt de rat de kamer uit. Lily heeft een korte woordenwisseling met de oude vrouw die daarop de micro van de MC-radio naast haar bed neemt en een conversatie begint met een denigrerende beschrijving van Lily en details onthult over hoe Lily daar aankwam, die ze niet zou mogen weten. Lily spoort de vrouw aan onmiddellijk stoppen. Plots hoort ze via het openstaande raam van de kamer iemand buiten zingen en ziet een jonge man de tuin verzorgen. Ze gaat naar buiten om hem te zoeken, ontevreden over de communicatie van de oude vrouw probeert Lily een duidelijk antwoord te krijgen van deze man (Joe Dallesandro), eens in de tuin blijkt de man verdwenen. Terug binnen hoort ze een wekker aflopen in de kamer van de oude vrouw. Het lukt niet om de wekker af te zetten, uiteindelijk smijt ze deze door het raam naar buiten waarop een volgende wekker afloopt waarbij ze opnieuw de wekker buiten smijt. Het tafereel herhaalt zich enkele keren. De oude vrouw probeert Lily te wurgen. Als Lily haar slaat, sterft de vrouw. Opnieuw hoort ze man zingen in de tuin, snel loopt ze terug naar buiten grijpt de man vast. Via telepathie deelt hij haar mee dat zijn naam ook Lily is en zijn zus, ook Lily noemt (Alexandra Stewart) - die Lily eerder tijdens haar vlucht zag als zwijgzame ruiter. Zij arriveert net te paard aan het huis met in haar zog naakte kinderen hollend achter een varken en een kudde schapen. Lily probeert broer en zus Lily uit te leggen dat hun moeder dood is, maar ze zijn onvermurwbaar en weigeren met haar te praten. Als ze hen naar boven volgt, ziet ze hoe de oude vrouw weer tot leven komt doordat zus Lily haar borstvoeding geeft. Broer en zus sluiten Lily op in de kamer met de oude vrouw. Terwijl ze de kamer verkent, eet ze een stuk kaas en bladert door een fotoalbum met foto's van de oude vrouw, intussen gaat de oude vrouw verder met het observeren van Lily en rapporteert de onbekende persoon, aan de andere kant van de MC- radio. Lily kijkt uit het raam en ziet weer de zwarte eenhoorn. Tot woede van de oude vrouw klimt Lily uit het raam en klimt via de muur naar beneden om vervolgens de eenhoorn te achtervolgen op het uitgestrekte terrein rond het huis, maar de eenhoorn is haar steeds te vlug af. Ze is met afschuw vervuld als ze op het lijk stuit van de gemartelde mannelijke soldaat waarvan ze eerder getuige was. Broer bergt het lijk en begraaft het in een graf. De eenhoorn verschijnt weer en Lily jaagt erop totdat ze wordt aangevallen door de groep naakte kinderen. De eenhoorn verschijnt weer aan Lily en vertelt haar dat ze gemeen is. De eenhoorn vertelt Lily ook dat de oude vrouw boven niet echt is.
In het huis observeert Lily dat zus de kinderen een maaltijd serveert. Boven probeert Lily de oude vrouw te troosten na een ruzie met Humphrey de rat en stemt ermee in haar borstvoeding te geven. Later speelt Lily "Tristan und Isolde" op de salonpiano. De kinderen zingen mee, terwijl zus het gezicht van broer schildert en de twee de opera naspelen. Bij zonsopgang ontdekt Lily dat de oude vrouw is verdwenen. Een havik vliegt het huis binnen, broer onthoofdt de havik met een zwaard. Vervolgens gaan broer en zus naar de tuin en bevechten elkaar terwijl Lily toekijkt vanuit het raam. Broer slaat zus met een stok, en zus slaat hem in het gezicht met een rots op de achtergrond zijn geluiden van geweer en artillerie vuur te horen. Lily kruipt in het lege bed van de oude vrouw en probeert zonder succes de MC-radio te gebruiken, waarna een slang op het bed glijdt. Buiten omringt een grote menigte schapen en kalkoenen het huis. Nadat Lily in slaap is gevallen, wordt ze wakker ze vindt de eenhoorn voor de open haard. Lily bereidt zich voor om de eenhoorn borstvoeding te geven.
D.D. voor Libertina Movie.
Reacties
Black Moon staat in mijn TOP10 lijstje.
Reactie plaatsen